امنیت غذایی از ارکان امنیت ملی است همه آنچه باید درباره حساسیت فصلی بدانید جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور حریق منزل مسکونی در بلوار میرزا کوچک خان + تصویر حادثه(۱۳ اردیبهشت) شاهرخ‌خان دستگیر شد (۱۳ اردیبهشت) بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان رضوی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات لحظه پیدا شدن «یسنا دیدار» از زبان کایت سوار نیشابوری+فیلم برخورد مرگبار کامیون با پژو پارس در نزدیکی مشهد با ۲ کشته و زخمی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | توضیحات مدیر‌عامل هلال احمر گلستان درباره پیداشدن یسنا، دختر گم‌شده ترکمن یک سوم شهرستان‌های خراسان رضوی فاقد مرکز پزشکی قانونی هستند مشهد، میزبان سومین همایش ملی مدیران خیریه دارالاکرام| بورسیه تحصیلی برای ۸ هزار دانش‌آموز نیازمند روایت مادر «یسنا دیدار»، از روز ناپدیدشدن دختر ۴ ساله‌اش + فیلم آخرین اخبار از عملیات جست‌وجوی «یسنا»، دختر گم‌شده ترکمن + ویدئو (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) آشنایی با خواص سبزی‌های فصل بهار| نوبرانه‌های بهاری ضامن سلامتی این سبزی، کلیه‌ها را تصفیه و استخوان و دندان‌ها را تقویت می‌کند
سرخط خبرها

آیا ماهی‌ها واقعا حرف می‌زنند؟

  • کد خبر: ۹۹۹۶۰
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
آیا ماهی‌ها واقعا حرف می‌زنند؟
جدیدترین تحقیقات دانشمندان و بوم شناسان دانشگاه کرنل نشان می‌دهد ماهی‌ها نیز می‌توانند با استفاده از صدا، با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، اگر تصور می‌کنید اقیانوس‌ها مکان‌های ساکتی هستند سخت در اشتباه هستید. در آب‌ها هم مانند جنگل‌ها و دیگر اکوسیستم‌های طبیعی، صدا‌هایی شنیده می‌شوند. تا پیش از این تصور می‌شد این صدا‌ها بیشتر به وسیله دلفین ها، وال‌ها و … تولید می‌شود؛ اما حالا مشخص شده گونه‌های مختلفی از ماهی‌ها نیز با صدا با هم ارتباط برقرار می‌کنند که کشفی جالب است.

آرون رایس، بوم شناس دانشگاه کرنل، اعلام کرد: «ما برای مدت‌ها می‌دانستیم برخی از ماهی‌ها صدا‌هایی تولید می‌کنند؛ اما معمولا این صدا‌ها به عنوان مواردی به شدت نادر شناخته می‌شدند.»، اما حالا به نظر می‌رسد این صدا‌ها با اهدافی مشخص تولید می‌شوند.

فرض احتمالی دانشمندان و اکولوژیست‌ها بر این بوده که ابزار‌های ارتباطی میان ماهی‌ها فقط شامل سیگنال‌های رنگی، زبان بدن و الکتریسیته بوده است؛ اما اکتشافات اخیر دانشمندان نشان می‌دهد؛ ماهی‌ها هم مانند پرندگان، می‌توانند با استفاده از صدا‌هایی که تولید می‌کنند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

با توجه به سوابق تشریحی و صدا‌های ضبط شده‌ای که از گذشته وجود داشته است، رایس و همکارانش چندین ویژگی فیزیولوژیکی را شناسایی و بررسی کردند که به گروه ماهیان نیمه استخوانی (Actinopterygii) اجازه می‌دهد بدون نیاز به تار صوتی، صدا‌های مختلف ایجاد کنند. این گروه آبزیان شامل بیش از ۳۴ هزار گونه زنده است. رایس به syfy wire اعلام کرده است: «آن‌ها می‌توانند دندان هایشان را به هم بفشارند یا از حرکتشان در آب صدا‌های مختلفی ایجاد کنند و ما تعدادی از این ویژگی‌های جالب و خاص را میان این گونه‌ها مشاهده کرده ایم».

آن‌ها طی بررسی‌های فیزیولوژیکی به این احتمال رسیدند که شاید «شایع‌ترین سازگاری، مرتبط با عضله‌های کیسه هوای ماهی هاست. در واقع ماهیچه‌های کیسه هوای وزغ سریع‌ترین عضله‌های اسکلتی در بین مهره داران هستند. این ماهیچه‌ها سازگاری‌هایی با عملکرد بالا دارند و احتمالا می‌توانند برای تولید صدا استفاده شوند.»

منبع: زومیت

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->